Kävely, retkeily, patikointi

Kävely on parasta terveysliikuntaa

Kävely todella tehoaa. Jo reilun kuukauden kuntokävely tavallisen hyötyliikunnan lisänä näkyy ja tuntuu. Kuntokävely tarkoittaa vähintään puolen tunnin rivakkaa menoa sauvoilla tai ilman neljänä päivänä viikossa. 

Kun myös päivittäiset työ- ja asiointimatkansa taittaa jalan tai pyörällä, kroppa saakin jo runsaasti kaipaamaansa liikuntaa.

Jos vielä samalla keventää syömistään, paino putoaa ja veriarvot paranevat. Päivittäinen liikunta ja kevyt ruokavalio ovat tutkimusten mukaan lääkkeitä tehokkaampia veren sokeri- ja rasva-arvojen tervehdyttäjiä.

Lohjalla on loistavat mahdollisuudet kävelylenkkeihin ja jokainen voi harrastaa lajia,  aivan "kotinurkillaan", on Harjun maastot, rantapolut, Liessaaren lenkki, puhumattakaan Suur-Lohjan koko alueelta löytyy erilaisia metsäautoteitä y m luonnossa risteileviä polkuja. Puhdas ja raikas ilma, joka puolella niin kesällä kuin talvellakin. Turvalliset jalkineet vaan jalkaan ja menoks, joko porukassa tai omissa ajatuksissa vaeltaen.

Lohjan seudulta ja lähialueilta löytyy runsaasti retkeily- ja patikointireittejä, ainakin Karnaistenkorpi, Karkalinniemi ja unohtamatta meidän kaunista lähipatikointi paikkaa Harjua. Porkkalanniemi ja Nuuksion kansallispuisto ovat myös lyhyen matkan päässä ovat tutustumisen arvoisia retkeily kohteita.

 
Lisää patikoinnista:
Ylös